Thursday, February 2, 2006

Wake Up! Read! Think!



Might I suggest reading Nietsche's Der Antichrist, or viewing some of the most wonderful works of Francis Bacon, or this caricature created out of WRITTEN WORDS?
Non, c'est exclu que je ne dois pas : JE DOIS, je dois me moquer de ceux qui veulent être trop sérieux. Je dois dire quelles tragédies la religion a provoquées sur la terre. Je dois demander que l'on s'approche, de tous petits pas, de la vérité. Je dois essayer de créer de la vérité en pensant, en m'exprimant, en ironisant. Je dois blasphémer.
The picture on the right is courtesy of Le Monde, whose editorial is also to be recommended:
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3214,36-737156@51-735567,0.html
And don't forget Francis Bacon! (His painting on the left of a Cardinal! or was it a Pope? Screaming at any rate.)

No comments:

Post a Comment